Feestdagen, Ouderschap

Sinterklaas inkopen doen

Sinterklaas inkopen doe ik het gehele jaar door. Maar niet alleen voor de Sint ook voor de verjaardagen, een kleinigheidje voor het rapport of voor het zwemdiploma. Ik heb altijd wel wat cadeautjes liggen.

Inkopen voor Sinterklaas doe ik dus het gehele jaar door. Dit zodat het niet ineens veel geld is eind november of begin december. En dan hebben we ook nog de verjaardagen van beide kids in januari, dat is dan ook weer een duurdere maand. En soms wil ik ze ook buitenspeelgoed geven, dat is in de winter gewoonweg niet altijd te koop in de winkels.

saint-nicholas-2965161_1280

Ik koop ook vaak speelgoed via Aliexpress. Hier moeten we vaak wat langer op wachten. Het is dan ook niet handig dit pas laat aan te schaffen, want mogelijk is het er dan niet op tijd. Als ik het in de zomer aanschaf dan hebben we het ruim op tijd binnen.

Schoencadeautjes worden wel pas eind november aangeschaft. Maar vaak heb ik ook nog wel wat kleine cadeautjes liggen die ik ook wel eens geef met een goed rapport, voor zwemles of gewoon als ik zin heb om mijn kinderen te belonen voor iets.

Ik moet wel zeggen ik kan niet wachten om heerlijk met mijn dochter te gaan klotteren (zoals ze dat hier bij ons noemen). Dit is (vooral in de avond) op pad gaan om cadeautjes te gaan kopen. Ik mocht vaak met mijn moeder mee en dan gingen we ook lekker een hapje doen in de stad en was alles mooi verlicht.

Hoe doen jullie de Sinterklaas inkopen? Doen jullie wel alles in november/december of eerder?

Plaats een reactie